(AUDACES FORTUNA IUVAT –
„ŚMIAŁYM SZCZĘŚCIE SPRZYJA")
Zapewniamy naszym Klientom wszechstronną pomoc w skutecznym zarządzaniu
nieruchomościami. Służymy wsparciem zarówno jeśli chodzi o wykonywanie ustawowych
obowiązków zwykłego zarządu, jak i o tworzenie wewnętrznych regulaminów dla konkretnych
wspólnot mieszkaniowych. Gwarantujemy, że wszelkie działania przez nas podejmowane
będą skrupulatnie dostosowywane do indywidualnych przypadków, z którymi się spotkamy.
Mogą być Państwo pewni, że zawsze doprowadzimy sprawy do końca i będziemy działać tak,
by pogodzić Państwa oczekiwania z obowiązującymi przepisami.
Jest dla nas jasne, że w takim samym stopniu chcą Państwo mieć wpływ na otoczenie swojego
mieszkania, w jakim decydują Państwo o kolorze jego ścian czy fakturze zdobiącego je dywanu.
Ludzie pracujący w firmie CONSTANTIA dążą do tego, by otoczenie Państwa
mieszkania było dobrze zorganizowane, estetyczne i uporządkowane.
Sztuka efektywnego administrowania przestrzenią wspólną jest w tym przypadku kluczowa.
Podobnie jak umiejętność uszanowania przez wszystkich właścicieli i użytkowników mieszkań
wzajemnych praw, dobra wola oraz gotowość do podejmowania konstruktywnego dialogu.
Dzięki wieloletnim staraniom udało nam się wypracować szereg metod, które umożliwiają
osiągnięcie podobnego sukcesu.
Z chęcią podzielimy się z Państwem wiedzą i doświadczeniem.
NASZA DZIAŁALNOŚĆ TO PRZEDE WSZYSTKIM:
OBSŁUGA FORMALNA NIERUCHOMOŚCI
I JEJ WŁAŚCICIELI/UŻYTKOWNIKÓW:
- Organizacja Wspólnoty Mieszkaniowej - wystąpienie o nadanie nr NIP, Regon,
założenie konta bankowego; - Protokolarne przejęcie nieruchomości;
- Weryfikowanie stanu prawnego i faktycznego nieruchomości, prowadzenie wykazu lokali,
właścicieli lokali i najemców w lokalach; - Nadzór nad opłacaniem podatków i innych opłat publicznoprawnych przypadających
od nieruchomości wspólnych, chyba że są pokrywane bezpośrednio przez właścicieli
poszczególnych lokali; - Monitorowanie ubezpieczeń związanych z nieruchomością wspólną;
- Przygotowywanie i obsługa obowiązkowego zebrania właścicieli nieruchomości;
- Udzielanie informacji właścicielom oraz użytkownikom lokali poprzez telefon, e-mail
oraz w uzgodnionych terminach podczas dyżurów na terenie nieruchomości; - Dyżury telefoniczne działu księgowości.
OBSŁUGA TECHNICZNA ZWIĄZANA
Z UTRZYMANIEM NIERUCHOMOŚCI WSPÓLNEJ:
- Kontrola nad zapewnieniem dla nieruchomości dostaw energii elektrycznej, wody, gazu,
odprowadzania ścieków i wywozu śmieci; - Kontrola nad pracą firm odpowiedzialnych za konserwacje instalacji technicznych
w budynku; - Kontrola nad innymi firmami świadczącymi usługi związane z funkcjonowaniem nieruchomości;
- Kontrola nad usuwaniem awarii i ich skutków;
- Prowadzenie książki obiektu budowlanego oraz dokumentacji technicznej nieruchomości
wymaganej przez przepisy prawa budowlanego; - Kontrola nad utrzymaniem w należytym stanie porządku i czystości pomieszczeń
oraz terenów służących do wspólnego użytku właścicieli lokali; - Zlecanie kontroli technicznych i okresowych przeglądów nieruchomości i urządzeń
stanowiących ich wyposażenie techniczne zgodnie z wymaganiami prawa budowlanego; - Zbieranie ofert dotyczących umów o dostawy, roboty bądź usługi związane z utrzymaniem nieruchomości;
- Pełnienie funkcji komunikacyjnej pomiędzy firmami zewnętrznymi, a właścicielami
i użytkownikami nieruchomości;
REPREZENTACJA WSPÓLNOTY
- Reprezentacja Wspólnoty przed organami administracji państwowej i samorządowej,
przed sądami i organami egzekucyjnymi, jak również w relacjach pomiędzy Współwłaścicielami.
OBSŁUGA ZWIĄZANA Z AKTYWNYM
DORADZTWEM ORAZ PLANOWANIEM DZIAŁAŃ:
- Analizowanie ofert dotyczących umów o dostawy, roboty bądź usługi związane
z utrzymaniem nieruchomości oraz doradztwo w w/w zakresie; - Egzekwowanie uprawnień właścicieli z tytułu gwarancji i rękojmi na części wspólne
nieruchomości oraz innych zobowiązań dotyczących części wspólnych nieruchomości; - Analizowanie, doradzanie i według potrzeb opracowywanie koncepcji działania dostawców usług dla nieruchomości;
- Ustalanie i wprowadzanie procedur operacyjnych zgodnych z celami Właścicieli Nieruchomości;
- Analizowanie i doradztwo w zakresie kosztów dotyczących nieruchomości oraz sugerowanie działań optymalizacyjnych;
- Porady prawne związane z bieżącym utrzymaniem nieruchomości wspólnej
w podstawowym zakresie; - Przygotowywanie i negocjowanie umów o dostawy, roboty bądź usługi związane
z utrzymaniem nieruchomości;
OBSŁUGA ZWIĄZANA Z GOSPODARKĄ
EKONOMICZNO-FINANSOWĄ NIERUCHOMOŚCI:
- Prowadzenie księgowości zgodnie z obowiązującymi przepisami;
- Przygotowywanie projektów planów gospodarczych (w formie planów rzeczowo-finansowych)
i korekt tych planów; - Przygotowywanie naliczeń na podstawie uchwał Właścicieli;
- Przygotowywanie rozliczeń planów gospodarczych;
- Sporządzanie rocznych sprawozdań finansowych;
- Przygotowywanie miesięcznych informacji o poniesionych kosztach utrzymania nieruchomości oraz przychodach;
- Analizowanie i nadzór nad windykacją należności z tytułu pożytków i innych przychodów
z nieruchomości; - Analizowanie i nadzór nad windykacją należności od właścicieli lokali w nieruchomości;
- Rozliczanie z właścicielami lokali opłat z tytułu kosztów utrzymania nieruchomości,
kosztów zużytych mediów (odczyty liczników oraz rozliczanie kosztów zużytych mediów
w ustalonych odstępach czasu), funduszu remontowego; - Wydawanie poświadczeń bądź zaświadczeń właścicielom lokali;
- Obsługa związana z bankiem i pocztą.